zondag 7 juli 2013

Linette op zondag: buiten eten


Hallo lieve lezers. Wat fijn om de zondag weer op te leuken met mijn inspiraties voor Donuts & Tosti's. Ik neem jullie lekker mee vandaag. Het wordt een heerlijke reis.
Het was weer een geweldige week vol kookplezier en ik heb daarbij fantastische warme creatieve mensen mogen ontmoeten. En wat te denken van het weer? Alle ingrediënten voor smakelijke inspiraties waren aanwezig maar het was met name het heerlijke zonnige weer dat mijn creatieve hart sneller deed kloppen want wat is er heerlijker dan culinair te genieten in de buitenlucht met mooie mensen die de passie voor eten delen? De oplettende lezer had het waarschijnlijk al in de gaten: we gaan het hebben over buiten eten!

Buiten eten.
"Linette, kan dit gerecht ook buiten?" of "Linette, we hebben heerlijk buiten gegeten maar ik heb er geen goed 'buitengevoel' bij." Zomaar twee hele mooie vragen bij een heerlijke workshop over buiten eten. Wat heel duidelijk naar voren komt en wat misschien wel het allerbelangrijkste aspect is van het buiten eten, is het gevoel. Het gevoel moet goed zijn. Gooi niet bij het eerste de beste zonnestraaltje al het eetgerei op de tuintafel maar ga eens op zoek naar het juiste gevoel. Je ruikt het buiten. Je voelt het. Ja, nu is het zover! Het juiste gevoel is er!


Heerlijk als ik vooral bij workshops merk dat ik mensen oprecht inspireer en ook leer hun eigen gevoel te leren kennen. Het geeft mijzelf ook weer kracht en warmte en zo kan ik steeds maar weer opnieuw een fantastisch smaakvol idee tevoorschijn halen. Terug naar het buiten eten, of eigenlijk: het juiste buiten eten gevoel!
Allereerst moet de temperatuur aangenaam zijn. Je wilt tenslotte niet aanschuiven in een dikke trui of zelfs een winterjas! Ten tweede moet ook de ruimte uitnodigend zijn. Op het moment dat je tuin niet inspireert, kun je de hele dag in de keuken staan maar zul je nooit het echte gevoel krijgen. Neem dus de tijd om van je tuin een mooie inspirerende ruimte te maken waar smaken en geuren de kans krijgen en waar gasten, familie en vrienden zich thuis zullen voelen. Op die manier ontstaan er de mooiste gesprekken en geniet je van het lekkerste eten. Het gevoel is er.
Wat ik ook vaak als tip meegeef, is het belang van een goede salade. Wat wil je zeggen met je salade? Ook hier weer is het gevoel alles. En als laatste wil ik nog een eyeopener toevoegen: teveel komkommer in een salade bestaat niet!

Nou, mijn tijd zit er weer op. Wat ik ga doen? Hele mooie ingrediënten zoeken voor een heerlijke salade want we gaan....juist! Buiten eten! Met het juiste gevoel!
Veel kookplezier en inspireer elkaar. Met gevoel.

Linette

2 opmerkingen:

  1. Hee Linette, wanneer heb jij voor t laatst geneukt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een leuke vraag. Ik ga hier natuurlijk niet over mijn seksleven praten met anonieme reageerders, dat begrijp je hopelijk wel. Het zou niet kies zijn.

      Verwijderen