zondag 30 juni 2013

Linette op zondag: Etenstijd!

Ik zal me even voorstellen: ik ben Linette Krönert en lekker eten is mijn passie.

Ik schrijf voor culinairminnend Nederland en reis hiervoor de hele wereld over.
Van appelbeignet tot pecorino, het kan me niet gek genoeg gaan, breng ik verslag met tips, handigheidjes en wetenswaardigheden over de gastronomie van vandaag de dag.
Blijf lekker etend op de hoogte met 'Linette op zondag' en laat een leuk berichtje achter!

Alweer een poos geleden dat ik achter de knoppen kroop om te schrijven over datgene wat ons mensen zo verbindt: lekker eten! En hoe bijzonder is het dat ik mijn bevindingen en culinaire inspiraties mag delen met de lezers.

Er is veel gebeurd ondertussen. Ik ben erg druk geweest en heb vooral in het buitenland mogen zoeken naar smaken en geuren en ja, ik ben ook heerlijk tot rust gekomen. Al met al een bijzonder inspirerende tijd mag ik wel zeggen.
En daar wil ik het nou juist even met jullie over hebben: tijd. En dan bedoel ik de tijd die je neemt om een maal op tafel te krijgen. Het heeft alles te maken met je doel, met wat je wilt. Wil je puur je benodigde voedingswaarde of moet het er ook nog mooi uitzien? En mag er misschien ook een calorietje meer in? Al deze vragen hebben betrekking op tijd. Een voorbeeld:

Anton (46) is accountmanager en komt zo rond 1900 uur thuis na een zware dag. Jeanette (44) heeft dan allang gegeten met de twee dochters. Een zoete zweem van stroop en baklucht verraadt een avondje pannenkoeken. Anton staat inmiddels onder de douche als Jeanette hem vraagt of hij zijn eigen pannenkoeken wil bakken. Hier stoppen we. Een prachtig vraagstuk en een even prachtig inspirerend antwoord is vlakbij: Jeanette kan alvast pannenkoeken gaan bakken terwijl Anton doucht en een heerlijk warme traktatie glijdt van de pan af zo het bord in van een nog naar shampoo geurende Anton terwijl hij de kamer inloopt!

Nou lezers, mijn tijd zit er weer op. Ik wens jullie een inspirerende week toe en geniet vooral van heerlijk eten, maar ook van de tijd met elkaar!

Linette 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten