vrijdag 28 juni 2013

De perfecte hamburger

Als de geur van tweetakt benzine in de vroege ochtend.

De reis zou een muziek reis zijn. Binnen zes dagen Amsterdam-San Francisco-Reno-San Francisco-Amsterdam. En dat allemaal, omdat The Sonics in Reno optraden. En nog 30 andere bands, maar vooral The Sonics. The Sonics waren de reden waarvoor de vliegtickets werden aangeschaft. Als soundtrack voor de rest van dit blog met (internationale) nieuwswaarde doen we een YouTube-filmpje van deze legendarische band waarover ik u graag meer zou vertellen, maar het gaat hier over food en niet over deze briljante oude rockers.



In de voorpret veranderde het reisdoel van muziek naar muziek en eten. Eten, want we gingen naar Amerika. De U.S of A. Het land van de hamburgers. Hamburgers in het algemeen, maar in ons geval de hamburgers van de In-N-Out Burger. We gingen per slot van rekening naar California en Nevada, het thuisland van de In-N-Out Burger. Het thuisland van de lekkerste hamburger die ik tot nu toe at in mijn leven. Dat wist ik voor de reis nog niet. Dat weet ik nu wel.

Wanneer je in de In-N-Out voor de bestelcounter staat en je kijkt naar de menukaart dan is een kleine teleurstelling de uwe. Hamburger, Cheeseburger, Fries en een Shake. That’s it. That’s all folks. Gelukkig heeft de In-N-Out ook het Secret Menu. Dat Secret Menu doet zijn naam niet echt eer aan, want iedereen die de In-N-Out binnen stapt weet van het bestaan van het Secret Menu. Maar goed, het beestje moest een naampje hebben en Secret Menu is het geworden.

Thuis had ik een uitgebreide voorstudie gedaan. Op het wereldwijde web had ik het Secret Menu goed door genomen. Mijn keuze was een week voor ik daadwerkelijk voor de bestelcounter van de In-N-Out aan de 280 Pyramid Way te Sparks Nevada stond al gemaakt. Ik bestelde een Fries Well Done Animal Style, een 3x3 Animal Style Burger en een Neapolitan Shake. De Fries Well Done en de Neapolitan Shake laten we hier verder even voor wat ze zijn. Superb. Dat zijn ze kan ik u vertellen, maar het gaat hier in dit stuk, op dit toonaangevend foodblog met (internationale) nieuwswaarde, in mijn eerste bijdrage aan dat epische foodblog om de 3x3 Animal Style Burger. De hamburger der hamburgers. De allerlekkerste hamburger die ik ooit in mijn jaren hier op aarde at.

3x3 houdt in dat je behalve een aantal blaadjes sla en een schijf tomaat 3 plakken vlees en 3 plakken gesmolten kaas op je broodje krijgt. U kunt overigens ook een 2x2 (maar waarom zou u dat doen als er ook een 3x3 mogelijk is) of een 4x4 (maar waarom zou u dat doen? Was het niet uw grootmoeder die al zei ‘overdaad schaadt’?) bestellen die dan uit 2 dan wel 4 plakken vlees en 2 dan wel 4 plakken gesmolten kaas bestaan. De Animal Style aan het geheel is een prakje, een kwak, een papje, een saus, een hoe u het ook wilt noemen die onder andere uit ui bestaat en op de grillplaat waar ook uw plakken vlees op worden gegaard in elkaar geknutseld wordt. Ook wordt er nog iets met mosterd en pickles gedaan, maar hoe dit allemaal precies in zijn werk gaat is mij niet helemaal duidelijk geworden.

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen. Het valt eigenlijk gewoonweg niet te omschrijven hoe lekker die 3x3 Animal Style Burger is. Alsof er een engeltje op je tong piest. Alsof u de liefde bedrijft met Bettie Page in haar glorie dagen. Als de geur van tweetakt benzine in de vroege ochtend. Als… Als… Ja eh weet ik veel. Lekker. Superlekker. Weet u wat we doen? Een foto (met kek instagram filtertje) van deze hamburger der hamburgers en we spreken af dat u zelf zo spoedig mogelijk naar California, Nevada of Texas afreist alwaar de In-N-Out Burger zijn filialen heeft en dat u het zelf gewoon even gaat proeven. Adviseer ik u er een Fries Welldone Animal Style en een Neapolitan Shake bij te nemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten